16 Mart 2016 Çarşamba

kurutulmuş havuç ve havuç çayı......


Kurutulmuş sebze ve meyvelerin faydasını saymakla bitremeyiz. Kurutma işlemi, meyve ve sebzelerde bulunan suyun yüzde 90-95 oranında düşürülerek uzun süre dayanmalarının sağlanması işlemidir.

Bu işlemi açık havada, fırında veya kurutma dolaplarında gerçekleştirebiliriz.
Ben kış ayının başlaması ve havuç sezonunun açılması ile kurutma işlemine başlarım. Sandığınız  kadar da zor bir işlem değildir. Nasıl mı? 

Yapılışı;

Havuçları yıkayıp, dış kısmını kazıdıktan sonra rende makinemin ince kısmıyla bir güzel rendelerim.
Çok küçük parçalara ayrılan havuçları tepsi içerisine, ince bir tabaka halinde serip ,fırının 175 derecesinde yaklaşık olarak 1 saat kadar pişiririm. ve kullanmak istediğim zaman kolayca ulaşabilmem için kavanozlarda muhafaza ederim.
Sizlerde kurutulmuş havuçları bir çok yerde kullanabilirsiniz. Mesela;

*Hazır çorbalarda
*bisküvi,kek gibi pasta malzemesi olarak,
*bulgur ve pirinç gibi pilav karışımlarında,
*veee çayını içerek tüketebilirsiniz.

Günlük olarak belirli miktarda havuç tüketmemiz sağlığımız açısından çok büyük önem taşımaktadır.

Bol miktarda A vitamini içiyor olması,cilde pembelik verip gözlerimizin sağlıklı olmasını sağlarken, unutkanluğa karşıda büyük bir yardımcı ve Azheirmer'da önleyici ve tedavi edici olarak kullanıldığı bilinmektedir.

Ancak benim gibi havucu elinize alıp yemeği sevmiyorsanız birde çayını denemelisiniz...



Sıcak suyun içerisini kuruttuğumuz havuç kurusundan bir çay kaşıgı atıyoruz, 5-10 dk demlenmesini bekliyoruz.
Veee içmeye hazır....

Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.......

Şimdiden afiyet olsun.....




10 yorum:

  1. Çok ilginç bir tarif bu.. Havucu çok seven kızlarım için deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok severek içiyorum cocuklar için dahada güzel vitamin açısındanda, afiyet olsun....

      Sil
  2. Aslında pratik ama iste alışkanlık hali e getirmek gerekiyor. Havucu çok severiz. Çorbasını, salatasını, suyunu...çayını hic denemedim....değişik bir tarif olmuş. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim, bence denemelisiniz ben hergün tüketiyorum, 5 yaşındaki oglumda biz çay içerken muhakak ister bende onda havuç çayı veriyorum severek içiyor
      teşekürler

      Sil
  3. Merhaba Ayşegül hanım , Takibe alan arkadaşlara muhakkak dönüş yapıyorum , selama karşılık gibi düşünüyorum . İzleyici panelinde size ulaşılmıyor , bazı arkadaşlarda da oluyor . Ayarlarla ilgili galiba . Ancak yorumunuzdan ulaşabildim.
    Etkinliğe verdiğiniz destek içinde teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bitçi çaylarına ve farklı karışım hallerine pek meraklı biri olarak havucu hiç duymamıştım birde hiç düşünemezdim yani :) çok değişik bir fikir, hemen annem, teyzem arkadaşlar ileteyim hep birlikte deneyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben cok severek tüketiyorum muhakkak deneyin derim deneyince fikirlerinizi ve yorumlarinizi bekliyorum

      Sil
  5. Yaşadığım yerde meyve kurusu ve sebze kurusu çok satılır. Ama havucu ilk defa gördüm. Havucu kütür kütür yemeyi çok severim . çeşitli yerde kullanmak için de güzel bir fikir teşekkürler. Takipteyim. Güzel paylaşımlarda görüşmek üzere....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim meyve sebze kurularina bayilirim bende

      Sil

Ozonlabs Volkanik Maske

  Herkese selam  Kil maskesinden daha çok şey bekleyenler  Avrupa Birliği'nden onaylı, bağımsız laboratuvarlarda test edilen Ozonlabs  V...